תופעות לוואי  – סיבוכי טיפולי פוריות

תופעות לוואי תרופתיות

תרופות כגון GNRHAG עלולות לגרום לעייפות, שינויים במצב-הרוח, גלי-חום ויובש בנרתיק.

תרופות המכילות FSH ו LH וגורמות להתפתחות הזקיקים עלולות לגרום בתקופה זו לתחושת נפיחות בטנית, כאבי בטן תחתונה בעוצמה משתנה נפיחות בשדיים ולעיתים עצירות.

כמו כן תתכן תגובה מקומית באזור ההזרקה (אף כי מדובר בתופעה נדירה)

גירוי יתר שחלתי

תופעה המתרחשת בתהליך גירוי השחלות להתפתחות זקיקים כאשר השחלות מגיבות בריבוי יתר של זקיקים מעבר למצופה המלווה במקביל ברמה גבוהה בדם של אסטרוגן.

תופעה זו מאופיינת בתחושת נפיחות ומתח בבטן, כאבי בטן תחתונה, בחילות, הקאות ולעיתים קושי בנשימה.

ישנן שיטות טיפול שונות לצפיית התפתחות תופעה זו, מניעתה ובמידה וישנה התפתחות, טיפול.

הטיפול לרוב הינו מנוחה ושתייה מורבה, במקרים חמורים הטיפול מצריך אישפוז וטיפול תומך.

תסביב שחלתי

תופעה המתרחשת גם כן בעת גירוי השחלות אשר לאור גודלן עלולות להתפתל על צירן ולחסום את זרימת הדם לשחלה באופן חלקי או מלא.
התופעה מלווה בכאבי בטן עזים ובמידה ונמשכת לאורך זמן עלולה לגרום לנזק לשחלה ועל כן מצריכה טיפול התערבותי מיידי הכולל ניתוח לפרוסקופי להתרת התסביב.
יש לציין כי סיבוך זה נדיר ביותר.

כמו כן יתכנו סיבוכי ניתוח בתהליך שאיבת הביציות הכרוכים בסיבוכי הרדמה אשר יפורטו ביום הפעולה על ידי הרופא המרדים.
סיבוכי הפעולה עצמה הינם נדירים ביותר וכוללים סיבוכי ניתוח כגון דימום בטני או נרתיקי, התפתחות זיהום, פגיעה באיברים בטניים הסמוכים לשחלות (מערכת השתן והעיכול) וכו'.

יצירת קשר

לייעוץ ותיאום תורים ניתן להתקשר למספר 053-9311473 או להשאיר פרטים באמצעות הטופס יצירת קשר.