ייעוץ אמצעי מניעה

ייעוץ אמצעי מניעה

קיימים כיום מגוון רב של אמצעי מניעה להגנה מפני הריונות לא רצויים. לאור זאת יש חשיבות מירבית להתאמת אמצעי ההגנה המתאים ביותר לכל מטופלת וזאת תוך התחשבות בגורמים שונים כגון רצונה, גילה ונתוניה הרפואיים. התאמת אמצעי מניעה באופן פרטני עבור כל מטופלת יכול להפחית את תופעות הלוואי ולהגביר את שביעות הרצון ויעילות הטיפול.


מגוון אמצעי המניעה השונים כולל בין היתר:

קונדום אמצעי מניעה מכני המספק הגנה מפני כניסה להריון ובנוסף הידבקות במחלות.

גלולות אמצעי מניעה הורמונאלי המגן מפני היריון לא רצוי- נלקח ע"י בליעה דרך הפה באופן יומי.  מלבד מניעת כניסה להריון לא רצוי הגלולה מעניקה פתרון למגוון בעיות נוספות כגון הסדרת הווסת, הפחתת הדימום הווסתי, מיתון תסמיני התסמונת הקדם ווסתית (PMS), הפחתת הסיכון לחלות בסרטן השחלות ובסרטן רירית הרחם בקבוצות סיכון.

מדבקה המדבקה הינה אמצעי מניעה הורמונאלי בדומה לגלולה הנותנת את יתרונותיה ללא צורך בנטילה יומית של גלולה. השימוש נעשה ע"י הדבקת מדבקה דמוית פלסטר מדי שבוע על איברים חלקים בגוף (כגון ירך, זרוע, ישבן).

טבעת נרתיקית אמצעי הורמונאלי למניעת היריון. טבעת דקיקה וגמישה מחומר פלסטי בקוטר 5 ס"מ מוחדרת ע"י המטופלת לנרתיק מדי 4 שבועות  ומשחררת לגוף האישה מינון נמוך של הורמונים המגנים מפני כניסה להיריון.

דיאפרגרמה מחיצה סמי כדורית עשויה גומי הממולאת בקוטל זרע ומוחדרת לנרתיק לפני קיום יחסי המין. בעלת יעילות נמוכה יותר משאר אמצעי המניעה.

ספוגית המכילה קוטל זרע ומוחדרת לנרתיק האישה לפני קיום יחסי מין. בעלת יעילות נמוכה יותר משאר אמצעי המניעה.

התקן תוך רחמי (נחושת/נורמונלי) אמצעי מניעה הפיך לטווח ארוך המוחדר לרחם דרך תעלת צוואר הרחם.

קשירת חצוצרות – אמצעי מניעה בלתי הפיך נועד לנשים שמחליטות לא להרות בעתיד. ניתוח לפרסקופי (הכולל הרדמה) במסגרתו נחתכות החצוצרות ונקשרות על מנת לחסום באופן בלתי הפיך את מעבר הביציות אל הרחם.

יצירת קשר

לייעוץ ותיאום תורים ניתן להתקשר למספר 053-9311473 או להשאיר פרטים באמצעות הטופס יצירת קשר.